بهار نزدیکه محصولا ت جدید برای روزهای جدید .. مشاهده محصولات 

در روزهای زیبای بهار زیباترین استایل ها رو را تنت کن  .. مشاهده محصولات 

همیشه شیک بپوش

الان هستیم : 09020387815 02126232455

20 اردیبهشت 1403 17:10

راهنمای خرید شلوار جین

در کمد لباس همه ما حداقل یک شلوار جین یافت می شود . جین یکی از لباس هایی است که تقریبا در تمام بازارهای  دنیا متوانید پیدا کنید. شلوار جین هم مانند هر محصول دیگری داستانی دارد. لباسی که از سالها پیش تا کنون هر روز بازار فروش آن گسترده تر شده است . در ادامه همه آنچه را که راجب شلوار جین باید بدانید را برایتان آورده ایم. از پیدایش شلوار جین تا راهنمای انتحاب سایز مناسب شلوار جین مردانه و زنانه که هر کسی برای انتخاب یک شلوارجین مناسب باید بداند.

داستان پیدایش شلوار جین

دیویس خیاطی بود که وسایلی مانند چادر ، پتوی اسب و روکش واگن می ساخت . روزی همسر یکی از کارگرانش از دیویس خواست شلواری برای همسرش بدوزد که دیر تر پاره شود . دیویس از همان پارچه ای که برای چادر استفاده می کرد. شلواری با دکمه های فلزی برای کارگرش دوخت . این شلوار که از پارچه چادر دوخته شده بود اولین شلوار جینی بود که تولید شد. جنس چادر از نوعی پارچه کتان بود که به آن جین می گفتند .بعد از دوختن اولین شلوار دیویس به این فکر کردکه می تواند برای تمام کار گران از این شلوار دوخت کند. اما دیویس برای اجرایی کردن ایده اش نیاز به سرمایه زیادی داشت. او ایده خود را با اشترواس تاجر معروف آلمانی در میان گذاشت. اشترواس این ایده را پسندید و در ۲۰ می ۱۸۷۳ قرداد تولید شلوار جین امضا شد.

اولین کارخانه های تولید شلوار جین

بعداز امضای قرارداد بین دیویس و اشترواس و پس از زمان کوتاهی شلوار جین به تولید انبوه رسید . در آن زمان شلوار جین را از پارچه ای به نام دنین تولید می کردند و برای رنگ کردن آن از ماده ای به نام نیل استفاده می شد.اولین شلوار های جین در رنگ آبی تولید می شد. و بازار فروش آن مختص کارگران و افردای بود که در مزرعه کار می کردند. تا چند دهه کمپانی لویی تنها تولید کننده شلوار جین در جهان بود اما با افزایش تقاضا کمپانی های معروفی مانند lee و gwg نیز به تولید عمده شلوار لی روی آوردند. و تا دهه 1950 شلوار جین توسط این تولیدی ها طراحی و تولید می شد.

شلوار جین که با یک ایده ساده طراحی شده بود . در ابتدا فقط لباس کار مخصوص آقایان بود و زنانی که میخواستند کار کشاورزی انجام دهند از شلوار جین های مردانه استفاده می کردند.تا اینکه در سالهای ۱۹۳۰ مجله معروف ووگ عکسی از دو زن که شلوار جین تنگ پوشیده بودند در صفحه اصلی خود چاپ کرد که روی آن نوشته بود شیک از نوع غربی این اولین حضور شلوار جین در دنیای مد و. فشن بود .در همان سالهای ۱۹۳۰ به درخواست والدین شلوار جین هایی برای کودکان و نوجوانان دوخت شد. که استقبال خوبی را به همراه داشت.

اولین حضور شلوار جین در بین زنان به بعد از جنگ جهانی دوم برمیگرد که تولید کنندگان شروع به دوخت شلوار جین زنانه هم کردند. در سال ۱۹۶۰ شلوار جین به عنوان یکی از لباس محبوب زنان جوان تبدیل شد. حالا دیگر جین لباس مخصوص مردان کار گر نبود و در انواع سایزهای بچه گانه و زنانه نیز دوخت می شد.

داستان شلوار جین های سنگ شور

داستان شلوار جین های سنگ شور هم یک داستان جالب است. یک مغازه در نیوریک برای اولین بار شلوار جین های تولید شده را شتشو می داد تا کمی کهنه به نظر برسند. این ایده به زودی مشتریان زیادی پیدا کرد . صاحب این فروشگاه اشخاصی را استخدام کرده بود تا تزیناتی را بر روی شلوار جین بدورزند و آنها را ۲۰۰ دلار می فروخت . در ۱۹۸۰ تولید کننده های شلوار جین تکنولوژی سنگ شور بودن را هم به شلوار جین جین اضافه کردند. . استقبال از شلوار جین در دهه ۱۹۹۰ نیز ادمه داشت تا الان که این لباس به اصلی ترین پوشش مردم امریکا تبدیل شده است. طبق بررسی های آماری هر امریکایی حداقل ۷ شلوار جین دارد.

شلوار جین در ایران

شلوار جین راهی ایران شد. و مانند خیلی از کشور های دیگر در ایران هم محبوبیت زیادی پیدا کرد. در دهه ۴۰ و ۵۰ پوشیدن شلوار جین هایی که از امریکا وارد می شد به یک پوشش همه گیر تبدیل شده بود . اکنون هم شلوار و کت های جین یک لباس مد روز محسوب می شود . که طرفداران زیادی دارد.

نکات خرید شلوار جین

جای شلوار جین در کمد لباس همه ما محفوظ است . هر چند امروزه از پارچه جین در دوخت انواع لباس ها مانند کت ، دامن و سایر لباس ها استفاده می شود اما اولین تصویرراز شنیدن نام جین شلوار آن است . در ادامه با نکات مهمی که برای خرید شلوار جین لازم است بدانی را ذکر می کنیم . تادر خرید بعدی شلوار جین یک انتخاب زیباتر داشته باشید.

۱. شلوار جین برند بپوشید
اگر برایتان امکان پذیر است سعی کنید شلوار جین برند بخرید . برای خرید شلوار جین برند می توانید به فروشگاه ورسای مد مرجعه کنید.

۲. جین های ضخیم تر را انتخاب کنید
هر چقدر پارچه شلوار جین ضخیم تر باشد به نسبت کفیت آن نیز بهتر است. اگر دستی به سر روی شلوار جین بکشید متوجه ضخامت آن خواهید شد در خرید های اینترنتی هم اگر دکمه زوم را روی پارچه زوم کنید . می توانید تراکم الیاف آن را ببنید. را ه دوم برای فهمیدن ضخامت یک شلوار جین گرم آن است. که معمولا در داخل شلوار جین روی آن پارچه اضافی که اندازه سایز را نوشته مقدار گرم آن را نیز توضیح داده است. بهتر است شلوار جین های که زیر ۳۴۰گرم هستند را نخریم.

۳.دوخت محکم شلوار جین
یکی دیگر از نکاتی که برای خرید شلوار جین باید در نظر بگیریم . توجه به دوخت شلوار جین است. بهترین نوع دوخت آن است که در دو ردیف و به صورت زنجیره ای باشد.

۴. شلوار جین کشی
یکی از راحت ترین نوع شلوار های جین جین های کسشانی هستند. نکته ای که در خرید این شلوار جین ها باید مورد توجه قرار دهید میزان کشسانی بودن آن است که تا حدودی مشخص است. و معمولا بیشتر از ۲ درصد کشسانی توصیه نمی شود

۵. مراقبت از شلوار جین
با اینکه شلوار های جین مقاومت زیادی دارندولی سعی کنید به نکات مراقبتی که به همراه لباس به شما توصیه می شود عمل کنید .

گران ترین برندهای شلوار جین در جهان

به دنبال همه گیر شدن استفاده مردم از شلوار لی برندهایب زیادی در دنیا این لباس را تولید و طراحی می کنند . در ادامه با معروف ترین برندهای شلوار لی آشنا می شویم.

1. برند شلوار جین گوچی (GUCCI)
محصولا گوچی از گرانترین محصولا بازار به شمار می روند . شلواتر جین های این برند به قیمت های بالا و ظاهر خاصی که دارند معروف هستند. قیمت آنها ۶۰۰تا ۳۱۰۰ دلار می باشد.

2. شلوار جین برند گس (GUESS)
یکی از خلاق ترین تولید کنندگان محصولات شلوار جین در جهان است.

3. شلوار جین برند دلچه اند گابانا (DOLCE&GABBANA)
این کمپانی معروف را همه می شاسند . محصولات این برند بسیار با کیفیت و خاص است . شلو ار جین معروف این برند مدل پروانه است که در اکثر تولیدات این کمپانی تولید می شود.

4. شلوار جین برند روبرتو کاوالی (ROBERTO CAVLLI)
این کمپانی در تولیدات محصولات متنوع و گران قیکمت معروف است. شلوار جین این برند با سنگ های تزیینی و با قیمت بسیار بلا عرضه می شوند.

5. شلوار جین برند سکرت سیرکس (SECRET CIRCUS)
محصولات این کمپانی به لاکچری بودن و خاص بودن معروف هستند. تولید این کمپانی کلاسیک هستند که سنگ الماس روی جیبشان تزیین شده اند.

6. شلوار جین برند لویی استراس(LEVISTRAUSS&CO)
این برند را به تولید محصولات فوق العاده با کیفیت می شناسند. نام این کمپانی برگرفته از نام لیوایز اولین عرضه کنده شلوار لی در جهان است. برخی از زمحصولات این برند قیمتی حدود ۶۰۰۰۰ دلار دارند.

7. شلوار جین برند ارنست سیون کاستوم فیت (EARNEST SEWN COUSTOM FIT)
در این کمپانی امکان سفارش لباس خاص را بدون هیچ محدویتی دارید. ارنست سیون به تولید محصولات با دوخت شیک و ترکیب زیبا شناخته می شود.

8.شلوار جین برند اسکادا(ESCADA)
این کمپانی یک برند آلمانی است که از سال ۱۹۹۷ به تولید شلوار جین مشغول است. شلوار جین های این برند با دکمه های الماس و طلا دوخت می شوند. یکی از گران قیمت ترین شلوارهی این برند که با سنگ سوارسکی تزیین شده حدود ۱۰۰۰۰ دلار قیمت دارد. همچنین این برند قسمتی به نام سفارش های خاص دارد. که طبق سلیقه و سفارش مشتریان دوخت می شود.

9.شلوار جین برند ای پی اوجینز (APOJEANS)
این کمپانی شلوار حجین هایی با تزیینمات گران قیمت مانند الماس و طلا تولید می کنند. وقیمت محصولات آن از ۴۰۰۰ دلار بیشتر است. این کمپانی را می توان از تولید کنندگان لاکچری و گران قیمت در تولید شلوار جین دانست. سفارشات خاص و ویژه هم از آپشن های این برند است.

10.شلوار جین برند سون فور آل من کایند (SEVEN FOR ALL MANKIND
یکی از جدید ترین تولید کننده های شلوار جین در جهان است. که در سال ۲۰۰۰ شروع به فعالیت کرده است . این برند به ۸۰ کشور آسیایی و اروپایی محصولات خود را صادر می کند . گرانترین جین های این مجموعه حدود ۲۹۱ دلار است.

11. شلوار جین برند دیزل (DIESEL)
این برند به مدل های جذابش معروف است. و شلوار جین های آن مختص مهمانی می باشد.

12. شلوار جین برند لی (LEE)
هویت تمام شلوار جین ها به این برند بر میگردد . یکی نام هایر دیگر شلوار جین سلوار لی است.این کمپانی در سال ۱۸۸۹ شروع به تولید شلوار های جین کرد و از پیشگامان این صنعت به شمار می رود.

معروف ترین برندهای شلوار جین ترکیه

ترکیه یکی از معروف ترین کشورهای تولید کننده شلوار جین در جهان است که محصولات آن به کشور ما نیز صادر می شود . بهترین برندهای شلوار لی در ایران بیشر برندهای ترکی هستند. در ادمه باچندتا از معروف ترین برندهای ترک آسشنا می شویم.

1. برند ماوی (MAVI)
کمپانی ماوی در سال ۱۹۹۱ در استابول تاسیس شد. که شلوار های جین مردانه و زنانه را با قیمت مناسب تولید می کند. که به عنوان یک برند شیک با قیمت ارزان معروف است . ماوی در ترکی به معنای آبی است.

2. برند واکو Vakko Jeans
این برند به تولید شلوار جین های زنانه معروف است .که توسط بهترین طراحان جهان و از بهترین جنس پارچه لی تولید می شود.

3. برند LTB
کمپانی LTBدر سال 1994 در استانبول تاسیس شد. و اکنون شعبه هایی در روسیه و آلمان و رومانیب دارد. LTB یکی از برندهای محبوب در انگلستان ، ایلات متحده و کاندا است.

4. برند کالینز COLINS
این کمپانی در سال ۱۹۸۳ در استانبول توسط اراوغلو تاسیس شد و اکنون دارای ۱۷۳ شعبه در ۳۳ کشور جهان است.

برندهای معروف شلوار جین در ایران

در ایران نیز برند های مختلفی به تولید شلوار جین مشغول هستند.که چند تا از معروف ترین آنها را برای شما آورده ایم.

  1. جینز چین (Jeans China): یکی از برندهای محبوب و پرطرفدار در بازار شلوار جین در ایران است.
  2. لووی (Levi’s): برند معروف جین با سابقه‌ی طولانی در ساخت شلوار جین، که توانسته در بازار ایران نیز جای خود را پیدا کند.
  3. ایکس آر (XR): برند داخلی ایرانی که در زمینه تولید شلوار جین فعالیت می‌کند و محصولات متنوعی را ارائه می‌دهد.
  4. انارکو (Anarko): برند داخلی با تمرکز بر استایل‌های جین شکننده و طرح‌های خاص در شلوار جین.
  5. برایتون (Brighton): برند داخلی که محصولات متنوعی در زمینه شلوار جین و پوشاک دیگر تولید می‌کند.
  6. پولو (Polo): برند داخلی ایرانی با تمرکز بر شلوار جین و پوشاک آقای

راهنمای انتخاب سایز مناسب شلوار جین مردانه در خرید اینترنت

دنیای اینترنت همه چیز را تغییر داده است. خرید و فروش های ما اغلب اینترنتی شده اند. در خرید از فروشگاه ای اینترتی میب توانبئد در یک تایم کوتاه صدها سایت را بگردید و محصولیس را که دوست دارید. با مقایسه بیشتر خریداری کنید اما تنها مسشکلی که وجود دارد نگرانی از بابت سایز لباس است. در ادامه راهنمای انتخاب سایز مناسب برای شلوار جین را برای شما آورده ایم. تا با خیال راحت خرید کنید.

روش های سایز بندی شلوار جین مردانه

1.سایز بندی W/L در این روش از دو پارامتر اصلی دور کمر (W) و قدشلوار (L) برای انتخاب سایز استفاده می شود. این اندازه گیری برای اندزه گیری تمام مدل هاس شلوار از پارچه ای تا جین کاربرد دارد.

به طور مثال وقتی روی شلوار جین شما ۴۴/۴۲ نوشته شده است. یعنی قد شلوار شما ۴۲اینچ و دور کمر شما ۴۴ اینچ است.

اگر میخواهید اینچ را به سانتی متر تبدیل کنید. کافی است عدد بر حسب اینچ را در ۲.۵ ضرب کنید.

۲. سایز بندی امریکایی
این نوع سایز بندی از XSشروع می شود وتا XXXL ادامه دارد.

۳. سایز بندی اروپایی
این نوع سایز بندی براساس اعداد است . در این روش سایز ۴۰ برای زنان و سایز ۵۰ برای مردان است.

چگونه سایز شلوار خود را اندازه بگیریم؟

یک متر پلاستیکی یا پارچه بردارید و آن را موازی با زمین دور کمر خود (باریک ترین قسمت کمر که معمولا یک سانت بلاتر از ناف است) بگیرید. تو.جه کنید متر نباید خیلی آزاد یا خیای چسبیده به بدن شما باشد. با این روش شما اندازه دور کمر خود را بدست اورده اید.

حالا که هم قد شلو ار و هم دور کمر خود را الندازه گرفته اید . سایز هایی را به دست آورده اید با جدول زیر مقایسه کنید . تا سایز کامل خود را بدانید.

جدول سایز بندی شلوار جین

سایز بندی شلوار جین ممکن است بین برندها و تولیدکنندگان متفاوت باشد. اما در اغلب موارد، برای سایز بندی شلوار جین از دو پارامتر استفاده می‌شود: اندازه دور کمر و اندازه طول پا. در زیر، جدولی را برای سایز بندی شلوار جین ارائه می‌دهم که بر اساس این دو پارامتر است.

برای مثال، جدول زیر نمایش دهنده سایز بندی شلوار جین بر اساس اندازه دور کمر و اندازه طول پا می‌باشد:

سایز شلوار جین اندازه دور کمر (اینچ) اندازه طول پا (اینچ)
28 28 30
29 29 30
30 30 32
31 31 32
32 32 32
33 33 34
34 34 34
36 36 34
38 38 34
40 40 34

تبدیل اینچ به سانتی متر 

  1. دور کمر: برای تبدیل سایز بندی اینچی به سانتیمتر، عدد اینچی را به سانتیمتر تبدیل کنید. 1 اینچ برابر با 2.54 سانتیمتر است. بنابراین، برای مثال، اگر دور کمر شما 32 اینچ است، معادل آن در سانتیمتر برابر با 32 * 2.54 = 81.28 سانتیمتر است.
  2. طول پا: برای تبدیل سایز بندی اینچی به سانتیمتر، معمولاً باید از جدول تبدیل استفاده کنید که توسط تولیدکننده یا برند خاص ارائه می‌شود. این جداول تبدیل بر اساس طول داخلی پا (inseam) محاسبه می‌شوند. به عنوان مثال، یک شلوار جین با طول پا 30 اینچ معادل حدود 76 سانتیمتر است

برای اطممینان از سایز خود می توانید از کارشناسان ما مشاوره بگیرید تا خریدی مطمئن داشته باشید. برای ارتباط باما می توانید از صفحه تماس باما یا چت آنلاین سایت ورسای مد کمک بگیرید.

انواع فاق شلوار جین مردانه

یکی دیگر از نکاتی که در انتخاب شلوار لی باید به آن دقت کنید اندازه فاق شلوار است. شلوار های جین دارای سه نوع فاق هستند . که در ادمه مطلب آنها را بررسی می کنیم.

۱.فاق کوتاه

این نوع شلوار معمولا زیر گودی کمر قرار می گیردو برای استایل کژال یک انتخاب مناسب است.

۲.فاق بلند

بلندی فاق در این شلوارها ۲۵تا۳۰ سانتی متر است .کمر این شلوار ها در بالای ناف و قسمت گودی کمر قرار می گیرد . معمولا از این مدل شلوار ها در استایل های رسمی استفاده می شود.

۳. شلوار مردانه فاق متوسط

فاق این شلوار ها بین ۲۲ تا ۲۸ سانتی متر است. کمر این شلوار دقیقا روی گودی کمر و ناف قرار می گیرد.

جدول سایز بندی شلوار جین زنانه

خانم ها نیز برای انتخای شلوار جین ابتدا باید دور کمر خود را اندازه بگیرند. اندازه قد داخلی شلوار خیلی مورد تاکید نیست . بعد از آنکه اندازه کمر خود را طبق توضیحات بالا بدست آوردید می توانید سایز خود براساس جدول زیر ببنید.

جدول سایز بندی شلوار جین زنانه به سانتی متر

سایز بندی شلوار جین زنانه معمولاً بر اساس دور کمر و دور باسن اندازه گیری می‌شود. اما برای تبدیل این اندازه‌ها به سانتیمتر، می‌توانید از جدول زیر استفاده کنید:

سایز شلوار جین دور کمر (سانتیمتر) دور باسن (سانتیمتر)
24 61 84
25 63.5 86.5
26 66 89
27 68.5 91.5
28 71 94
29 73.5 96.5
30 76 99
31 78.5 101.5
32 81 104
33 83.5 106.5
34 86 109
36 91 114
38 96 119
40 101 124

لطفاً توجه داشته باشید که این جدول نمونه‌ای است و سایز بندی شلوار جین ممکن است بین برندها متفاوت باشد. بنابراین، بهتر است برای خرید شلوار جین به جدول سایز بندی هر برند خاص مراجعه کنید و براساس آن تصمیم بگیرید.

نتیجه گیری

در این مطلب تمام نکات لازم برای انتخاب شلوار لی و چگونی اندازه گیری سایز را گفتیم. همچنین به تاریخچه پ‍‍یدایش شلوار جین و چگونگی ترند شده آن ‍ پرداختیم.

مقالات مرتبط........
دیدگاهتان را بنویسید
سبد خرید
فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من